Кожен транзистор має «унікальний квантовий відбиток»

Images via Pixabay/Victor Tangermann
Вчені з'ясували, що крихітні недоліки в схемах, які порушують потік електрики, можуть діяти як цифровий відбиток для електронних пристроїв.

Квантовий відбиток пальця

Піднесіть надзвичайно потужний мікроскоп до транзистора, і ви побачите дрібні дефекти, які змінюють потік електрики.

Ці дефекти можуть порушити електрику в масштабі одного електрона, згідно з дослідженням, опублікованим в цьому місяці в журналі Applied Physics Letters. Хоча жодне з апаратних засобів в даний час не використовує цей так званий одноелектронний ефект, Phys.org повідомляє, що коли-небудь це явище можна буде використовувати, щоб дати кожному елементу обладнання унікальний «квантовий відбиток», заснований на випадково розподілених дефектах.

Вбудована ідентифікація

Перед тим, як використовувати ці крихітні помилки виготовлення для ідентифікації пристроїв, потрібно багато чого зробити. Можливо, найбільш важливим є те, що набагато простіше виявити одноелектронний ефект при температурах, близьких до абсолютного нуля, теоретичної мінімальній температурі Всесвіту. Відповідно до історії, це можна зробити при кімнатній температурі, але в даний час це занадто дорого, щоб бути корисним.

«Поки що не існує широко поширеного застосування для одноелектронних пристроїв», — сказав Phys.org фізик Toshiba Тецуфумі Танамото. «Наше дослідження відкриває інший спосіб використання одноелектронного ефекту: в якості захисного пристрою. Важливість безпеки зростає з кожним днем».

Джерела: Phys.org