Найменша в світі машина МРТ сканує окремі атоми

Wilke et al., Nature Physics
Дослідники з США і Південної Кореї створили версію машини МРТ, яка настільки мініатюрна, що дозволяє зображати окремі атоми.

МРТ для мурах атомів

Магнітно-резонансна томографія (МРТ) відмінно підходить для створення детальних зображень внутрішніх органів і тканин людини.

Використовуючи магніти та радіохвилі, машини тимчасово змінюють обертання мільярдів протонів в тілі людини. Потім вони вимірюють і відображають енергію, що виділяється цими протонами, коли вони повертаються у свій нормальний стан.

Тепер дослідники створили версію машини МРТ, яка настільки зменшена, що дозволяє відображати окремі атоми, і цей пристрій може допомогти вступити в еру квантових обчислень.

Дорога, я скоротив МРТ

Для свого дослідження, яке було опубліковано в понеділок в журналі Nature Physics, дослідники з США і Південної Кореї прикріпили намагнічені атоми заліза до наконечника скануючого тунельного мікроскопа, пристрою, що використовується для зображення і дослідження окремих атомів.

Потім вони протерли кінчик мікроскопа атомами заліза і титану, які вони помістили на поверхню оксиду магнію. Це піддало атоми магнітному полю, яке зруйнувало їх електрони. Потім команда вдарила атоми радіохвильовим імпульсом, і система зобразила енергію, яку згодом вивільнили електрони.

Безпрецедентний вид

Дослідники вважають, що ця нова технологія отримання нанорозмірних зображень може призвести до розробки нових матеріалів і ліків, а також до створення більш досконалих систем квантових обчислень.

«Тепер ми можемо бачити те, чого раніше не бачили», — сказав дослідник New York Times дослідник Крістофер Латс. «Таким чином, наша уява може перейти до цілої купи нових ідей, які ми можемо перевірити за допомогою цієї технології».

Джерела: Institute for Basic Science