Наднові зірки могли покласти початок еволюції людини

NASA/Victor Tangermann
Вчені вважають, що космічне випромінювання могло б дати поштовх розвитку людства в ключовий момент.

Великий вибух

Мільйони років тому каскад потужних наднових зірок бомбардував Землю випромінюванням від вибухають зірок — і тепер учені говорять, що космічне випромінювання могло б дати поштовх розвитку людства в ключовий момент.

Це провокаційна гіпотеза, яку важко довести переконливо. Але аргументи, викладені в дослідженні, вперше опублікованому в Інтернеті в березні й опублікованому у вівторок в Журналі геології, можуть допомогти пояснити, як двоногі примати в кінцевому підсумку стали домінувати в житті на Землі.

Ланцюгова реакція

Ось як виглядає історія, згідно з новим дослідженням: близько 8 мільйонів років тому вибухнула купа зірок, а космічний феєрверк досяг піку близько 2,6 мільйона років тому. Випромінювання цих наднових могло б іонізувати атмосферу Землі, створюючи грозові шторми, які спалювали африканські ліси, залишаючи після себе савани. У цьому новому середовищі проживання двоногі примати могли б процвітати.

«Коли ліси замінюються луками, стає перевагою стояти прямо, щоб ви могли ходити від дерева до дерева і спостерігати за високою травою для хижаків», — сказав The Guardian вчений з Канзаського університету Адріан Мелотт.

Відсутня посилання

Що стосується опублікованих наукових досліджень, то ця стаття все ще досить умоглядно — вчені, що працюють в команді, виходять із припущення, що космічне випромінювання призводить до блискавки, але не довели, що це так.

«Якщо зв'язок між блискавкою і космічним променем виявляється неправильною, все це розвалюється», — сказав Мелотт.

Джерела: The Guardian