Вчені відкрили новий спосіб стабілізації реакцій синтезу

Bob Mumgaard
Дослідники з Принстонського університету і Міністерства енергетики США (DOE) винайшли спосіб стабілізувати плазму і перешкоджати утворенню небезпечних магнітних островів.

Реакції злиття

Ядерний синтез, реакція, яка призводить в дію зірки, подібні до нашого Сонця, може стати джерелом практично необмеженої електрики. Але перш ніж це станеться, вченим необхідно знайти спосіб стабілізації перегрітої плазми в реакціях синтезу.

Тепер дослідники з Принстонського університету і Міністерства енергетики (DOE) вважають, що вони це зрозуміли - і ця методика може виявитися корисною для експериментального європейського реактора, який планується запустити в експлуатацію у 2025 році.

Магнітні острови

Робота, описана в новій статті, опублікованій в журналі Physical Review Letters, присвячена типу структури в плазмі, яку дослідники називають «магнітним острівцем». Магнітні острови можуть викликати складні руйнування плазми, здатні припинити експерименти з синтезу і навіть руйнують реактори.

Дослідники виявили, що, бомбардуючи плазму радіочастотними хвилями, створюючи невеликі коливання температури, вони можуть стабілізувати матеріал і перешкоджати утворенню небезпечних магнітних острівців.

Погляд ІТЕРу

Дослідники з Принстона і Міністерства енергетики США вважають, що нова робота може бути корисна на Міжнародному термоядерному експериментальному реакторі (ІТЕР), величезному міжнародному проекті, який, як сподіваються дослідники термоядерного синтезу, прокладе шлях до практичної термоядерної енергетики, коли він з'явиться в мережі через п'ять років.

«Є побоювання, що острови стануть великими та будуть призводити до збоїв в ІТЕР», - йдеться в заяві Аллана Реймана, дослідника з Принстона, який працював над новим стабілізаційним проектом. «Узяті разом, ці нові ефекти повинні спростити стабілізацію плазми ІТЕР».

Джерела: Science Daily