Ми, нарешті, знаємо, звідки походять таємничі субатомні частинки

Після декількох місяців спостереження, двадцять груп астрономів з різних країн колективно визначили точне джерело нейтринного випромінювання високих енергій: блазар TXS 0506 + 056.

«ПРИМАРНА ЧАСТИНКА». У списку дивного космічного явища нейтрино займають досить високе місце. Ці субатомні частки не мають електричного заряду і майже не мають маси. Вони практично всюди, і вони проходять майже все - насправді 100 трильйонів проходять через ваше тіло щосекунди.

Вчені вперше почали теоретизувати про нейтрино в 1930-х роках, і до 1956 року вони підтвердили своє існування. З тих пір ми виділили два джерела для нейтрино - Сонця і наднової 1987А. Однак в 2013 році дослідники виявили новий тип нейтрино, відомий як нейтрино з високою енергією, і ніхто не зміг ідентифікувати джерело для них - досі.

ДІЯ КОМАНДИ. 22 вересня дослідники оголосили, що обсерваторія IceCube Neutrino на Південному полюсі виявила високоенергетичну нейтрино, що виходить із однієї області в космосі. Після цього оголошення приблизно 20 інших обсерваторій швидко розгорнулися в дію, поставивши свої погляди на позицію, визначену дослідниками IceCube.

Тепер, після декількох місяців спостереження, ці групи колективно визначили точне джерело нейтринного випромінювання високих енергій: TXS 0506 + 056, блазар, розташований на відстані близько 4 мільярдів світлових років від Землі (блазар - це тип еліптичної галактики з швидко обертається чорної дірою в її центрі).

Дослідники детально описують це відкриття в тріо документів, опублікованих 12 липня, в журналі «Астрофізичні літературні листи» і двох інших в Науці.

НАДЕНЕРГЕТИЧНІ НЕЙТРІНО. Ототожнюючи джерело високоенергетичного нейтрино, ці дослідники можуть вступити в абсолютно нову еру в астрономії.

«Ми починаємо робити астрономію з використанням інших засобів, відмінних від світла, поєднуючи електромагнітні (світлі) спостереження з іншими вимірами в тому, що ми тепер називаємо багатоцінною астрономією», - сказав Маркос Сантандер, співавтор однієї з наукових робіт, в прес -реліз. «Це перший доказ того, що ми маємо активну галактику, що випромінює нейтрино, а це значить, що ми можемо незабаром почати спостерігати всесвіт за допомогою нейтрино, щоб більше дізнатися про ці об'єкти способами, які були б неможливі тільки за допомогою світла».

Ідентифікація TXS 0506 + 056 як джерела високоенергетичного нейтрино також є яскравим прикладом того, що може статися, коли вчені працюють разом: вони можуть робити відкриття, здатні змінити те, як ми досліджуємо наш всесвіт.

Джерела: EurekAlert