Вибачте, дієти на основі ДНК не працюють

Дієти, персоналізовані для індивідуальної ДНК - все це лише модна примха. На жаль, вони працюють не краще, ніж ваша типова дієта, згідно з новим дослідженням.

Дієти завжди пройшли через примхи. Дієта грейпфрута, Аткінс, палео, Whole30 - як многоглавий гідратація втрати ваги, як тільки один випадає з-під сторонньої допомоги, інший зростає на своєму місці.

Метод втрати ваги du jour: дієти на основі ДНК. Такі компанії, як DNAFit і Helix, пропонують споживачам заплатити близько 100 доларів США і просту щетину; отриманий геномної аналіз імовірно покаже їм, яка дієта буде тримати їх тіла в піку здоров'я. Може бути, знежирена дієта буде працювати найкраще, щоб допомогти вам схуднути - або, може бути, це дієта з низьким вмістом вуглеводів. Ці компанії заявляють (з деякою наукової підтримкою), що геномної код людей може містити інформацію про схильність людини до ожиріння - і що запропоновані ними дієти будуть протидіяти цьому.

Але недавнє дослідження показує, що ці дієти на основі ДНК можуть бути просто ще одним примхи.

В дослідженні, опублікованому нещодавно в Журналі Американської медичної асоціації, дослідники поставили 609 дорослих з надмірною вагою на одну з двох дієт: дієту з низьким вмістом жирів або дієту з низьким вмістом вуглеводів. Обидві групи успішно реалізували свої нові звички в їжі, і обидва втратили вагу протягом року. Використовуючи тести ДНК і, оцінюючи ряд інших біологічних факторів, дослідники припустили, чи повинна низькокалорійна або знежирена дієта працювати для кожної людини.

Люди в обох групах дійсно втрачали вагу протягом року: в середньому 11,7 фунтів для групи з низьким вмістом жиру і 13,2 для набору з низьким вмістом вуглеводів. Але різниця між тим, скільки людей весовалі в середньому, було настільки маленьким, що дослідники не вважають його статистично значущим. І коли вони порівнювали генетичний аналіз учасників між групами, вони не виявили кореляції. Тобто люди, здавалося, реагували приблизно однаково на режим втрати ваги, незалежно від того, що може вказати їх генетика.

Коли-небудь це все зміниться - у ДНК є потенціал, щоб допомогти нам розібратися в кращих речах. Аналіз ДНК дає майже однакові результати кожен раз, але це інтерпретація змінюється, тому що результати є ймовірними. Певний генетичний варіант може означати, що у кого-то більш імовірно прояв певної риси, але він стає складним, коли ви починаєте приймати інші генетичні варіанти, які можуть перетворити інших «виключених» або «вкл.».

Коли ви починаєте думати про вплив навколишнього середовища на ці гени, картина починає ускладнюватися. Вся справа в тому, щоб робити висновки з наявних даних. Поки вчені не змогли розплутати всі ці фактори. Швидше за все, це зміниться, оскільки вони краще розуміють внутрішню роботу генома.

Так, ці дієти могли коли-небудь бути більш розпорядчими та індивідуалізованими. Але цей день не сьогодні. Принаймні, зараз ці дієти досить марні.

Ось хороший рада дієти: їжте більше фруктів і овочів. Це один ласий шматочок, який ніколи не вийде з моди.

Джерела: STAT, Wired