Вчені експериментально продемонстрували «розворот стріли часу»

Завдяки чудовому експерименту міжнародна команда вчених виявила, що можна повернути стрілу часу, не порушуючи другий закон термодинаміки. Їх дослідження підтверджує, що нам ще багато чого належить дізнатися про світ навколо нас.

Стріла часу

Другий закон термодинаміки говорить, що в ізольованій системі ентропія буде зростати з часом і рух тепла буде завжди текти від більш гарячих тіл до більш холодних. Однак новий експеримент міжнародної групи дослідників показує, що ця термодинамічна «стріла часу» не є абсолютною концепцією.

У своєму експерименті дослідники розглянули корельовані частки. Вони концептуально схожі на заплутані частки в ядрі квантових досліджень, але вони не так тісно пов'язані.

Дослідники почали експеримент з молекулою тріхлорметан, яка складається з водню і вуглецю. Потім вони зробили ядро ​​атома водню більш теплим, ніж ядро ​​атома вуглецю, і спостерігали за потоком енергії.

Коли ядра двох атомів були некорреліровани, тепло, як очікувалося, тече від більш гарячого до більш холодного ядра. Але коли ядра були скорреліровани, тепло текла «назад» - більш гаряче ядро ​​ставало спекотніше, а більш холодну ядро ​​ставало більш холодним.

На думку дослідників, їх експеримент не порушує другий закон термодинаміки, оскільки закон не враховує корелюється частинок - їх експеримент просто показує виключення з правила. Документ, що викладає це дослідження, був завантажений на сервер arXiv.

Пошуки порозуміння

Цей експеримент є ще одним прикладом науки, що дає раніше невідому інформацію про таємничому світі навколо нас, і кожне нове відкриття, мабуть, призводить до нових питань.

Оскільки все більше досліджень йде на квантові обчислення, вчені знаходять, що нам ще багато чого належить дізнатися про квантовий світі, а склад всесвіту - зокрема, темна енергія і темна матерія - як і раніше в значній мірі можна пояснити, незважаючи на регулярні дослідження . Ми також ще не розкрили невловиму теорію всього - єдине рівняння, що пояснює все природні фізичні процеси у Всесвіті, - хоча у нас є деякі тверді висновки.

Ясно, що нам ще багато чого належить дізнатися про нашого всесвіту. Це чудове виключення з другого закону термодинаміки доводить, що навіть концепції, які, на нашу думку, ми добре розуміємо, могли б мати приховані тонкощі, які будуть продовжувати вислизати від нас, поки не будуть розроблені і проведені творчі експерименти, подібні до тих, які проводяться цієї міжнародної групою дослідників.

Однак з кожним окремим експериментом ми розширюємо наше колективне знання і робимо ще один крок на шляху до істинного розуміння того, як функціонує наш світ.

Література: Phys.org, arXiv