Перший міжзоряний астероїд - це початок нової ери в астрономії

19 жовтня нашу Сонячну систему відвідав астероїд, що прилетів з міжзоряного простору. Названий Оумуамуа Oumuamua), він, імовірно, подорожував протягом мільйонів років, перш ніж дістатися нашої Сонячної системи й бути поміченим телескопом ЄПО.

Новий тип астероїда

Наскільки ми знаємо про нашу власну Сонячну систему і нашої ширшої всесвіту, все ще є астрономічно велика кількість речей, які ми не знаємо. У той час як місії, такі як SPHEREx НАСА і Voyager 2, мають і будуть продовжувати проливати світло на раніше невидимі аспекти нашого всесвіту і міжзоряного простору, у нас все ще попереду довгий шлях, перш ніж ми зможемо почати серйозно вивчати цей простір.

19 жовтня міжзоряний астероїд був виявлений телескопом Pan-STARRS 1 на Гаваях. У той час як він був спочатку класифікований як комета, додаткові спостереження показали, що він був астероїдом, що виникли з міжзоряного простору.

На жаль, астероїд (названий `Oumuamua) повернувся до міжзоряного простору, коли його помітили, і у астрономів не було часу вивчити його. Був притягнутий дуже великий телескоп Європейської південної обсерваторії (ESO), щоб забезпечити додатковий аналіз орбіти, яскравості і кольору астероїда, показавши, що він був набагато довший, ніж астероїди, які ми звикли спостерігати і мали зовсім інший колір.

«Це незвично велика зміна яскравості означає, що об'єкт сильно витягнутий: приблизно в десять разів більше, ніж він широкий, зі складною, звивистій формою», пояснив Карен Міч, астроном в Інституті астрономії на Гаваях. «Ми також виявили, що він має темно-червоний колір, схожий на об'єкти у зовнішній сонячній системі, і підтвердив, що він повністю інертний, без найменшого натяку на пил навколо нього».

Перший з багатьох?

За словами Міча і її команди, «Уумуамуа становить приблизно 400 метрів (1312 футів) в довжину. Це неймовірно щільний, ймовірно, що складається з кам'янистого або високий вміст металу, хоча в ньому немає води або льоду. Що стосується його червонуватого кольору, то це може бути результатом опромінення від космічних променів, на які астероїд міг піддаватися впливу протягом мільйонів років, коли він подорожував по космосу.

За даними НАСА, як телескопи Хаббла, так і Спітцера все ще відстежують «Аумуамуа». Станом на 20 листопада він в даний час подорожує зі швидкістю 38,3 кілометра в секунду (85 700 миль на годину). Очікується, що він пройде через орбіту Юпітера в травні 2018 року, а потім в орбіту Сатурна в січні 2019 року.

Оскільки ми продовжуємо стежити за зірками і іншою частиною нашої Сонячної системи, нам знадобляться більш потужні телескопи, здатні йти в ногу з новими відкриттями, включаючи будь-які майбутні міжзоряні астероїди, які ESO очікує зустріти. З цією метою будується європейський надзвичайно великий телескоп (E-ELT), який пояснює ESO, «дозволить нам вирішити багато з найнагальніших питань про наш Всесвіт», коли він почне свою роботу в 2024 році.

Існує також Космічний телескоп Джеймса Вебба (JWST), який розробляється НАСА у співпраці з Європейським космічним агентством і Канадським космічним агентством. Очікується, що в 2019 році JWST буде «вивчати кожну фазу історії нашого Всесвіту», включаючи «Великий вибух», створення нашої Сонячної системи і її еволюцію.

Наша сучасна технологія змогла дати нам деяку важливу інформацію про `Oumuamua, але уявіть, що ми зможемо дізнатися, коли і E-ELT, і JWST працюють і працюють .`Ууммуаму знадобилося мільйони років, щоб досягти ми, але з більш потужними телескопами, ми зможемо побачити, звідки воно взялося в міжзоряному просторі, - і щось ще на нашому шляху.

Література: Sciencedaily, Природа, НАСА