Вчені виявили епкзопланету, яка має «титанові небеса»

Використовуючи інструмент FORS2 на Дуже великому телескопі ESO (VLT), астрономи вперше виявили оксид титану в атмосфері екзопланети. Це відкриття в атмосфері WASP-19b пропонує нове розуміння планети, а також наш ширший пошук чужоземного життя.

Аналіз світу Inferno

Вперше астрономи виявили оксид титану в атмосфері екзопланети. Спостереження проводилося з використанням інструменту FORS2 на дуже великому телескопі ESO (VLT) і забезпечує унікальне розуміння хімічного складу екзопланети WASP-19b, а також цінну інформацію про структуру тиску і температури її атмосфери.

WASP-19b - дуже теплий і по-справжньому незвичайний «гарячий Юпітер» близько 1000 світлових років від Землі. Він має ту ж масу, що і Юпітер, але оскільки він настільки близький до своєї батьківської зірки, він завершує орбіту всього за 19 годин. Це також робить його дуже жарким - температура його атмосфери оцінюється приблизно в 2000 градусів за Цельсієм (3,632 градуса за Фаренгейтом).

Коли WASP-19b проходить перед своєю зіркою, деякий зоряне світло проходить через його атмосферу, залишаючи «відбитки пальців» в світлі, який досягає Землі в кінці кінців. Команда астрономів змогла проаналізувати ці «відбитки пальців» за допомогою інструменту FORS2 на VLT і вивести, що поряд з сильно розсіюється глобальної серпанком атмосфера містила невелику кількість води, натрію і оксиду титану.

Рідко спостерігається на Землі оксид титану, як відомо, існує в атмосферах холодних зірок. В атмосферах гарячої планети, такий як WASP-19b, вона поглинає тепло. Фактично, якщо достатня кількість оксиду титану знаходиться в атмосфері, а також для запобігання витоку тепла або потрапляння тепла. Це викликає термічну інверсію, причому верхня атмосфера більш тепла, ніж нижня. Озон надає аналогічний вплив на атмосферу Землі, викликаючи інверсію в стратосфері.

Різноманітність екзопланет

Дослідники витратили більше року на збір даних по WASP-19b, порівнявши їх спостереження з атмосферними моделями, щоб екстраполювати різні властивості атмосфери екзопланети. Тепер ці нові дані про присутність оксиду титану, інших оксидів металів та інших речовин можуть бути використані для розробки поліпшених моделей атмосфер екзопланет.

Як тільки астрономи зможуть спостерігати атмосфери планет, які показують більш високий потенціал для населеності, ці поліпшені моделі можуть допомогти їм краще інтерпретувати ці спостереження. Ці результати також підтверджують, що відновлений інструмент FORS2 є найкращим інструментом для обробки цих видів досліджень з Землі.

Станом на липень 2017 року дослідники підтвердили існування 3500 екзопланет, при цьому кількість земноподобних кандидатів склало трохи менше 300. Але пошук планет, потенційно придатних для життя людей, набагато відрізняється від пошуку чужого життя в будь-яка форма.

За останні два з половиною десятиліття ми виявили неймовірне безліч різноманітних екзопланет, і чим більше ми знаходимо, тим більше ми бачимо потенціал, що чуже життя може бути настільки чужа нам, що вона практично невпізнанна. Він може бути мікробіологічними, в підземних океанах або похований глибоко під землею. Саме різноманітність екзопланет, яке ми виявили, просто підсилює ймовірність того, що чуже життя може бути не чим іншим, як життям на Землі - навіть якщо вона існує на скелястій планеті, не настільки відмінною від нашої. Наприклад, яке життя може мешкати в скелястих екзопланетах, в атмосферах яких домінує якийсь інший газ або газ біосігнала замість кисню та азоту?

НАСА шукає ознаки таких планет прямо зараз, і поки ми залишаємося відкритими в наших спостереженнях, у нас буде найкращий шанс знайти те, що ми шукаємо.

Література: ESO, arXiv